CHIAK COFFEE




CHIAK COFFEE

Chiak Coffee là một thương hiệu cà phê kết hợp phong cách hiện đại và phong cách Nhật Bản. Thương hiệu mang đến những thức uống ngon và không gian yên tĩnh, gần gũi sẽ tạo cho bạn cảm giác yên bình khi đặt chân đến đây. Tập trung vào việc thiết lập cửa hàng, giá cả phải chăng, họ đã phát triển thương hiệu một cách nhanh chóng, thống trị Đà Lạt và trở thành một trong những tiệm cà phê được mọi người yêu thích nhất. Đồng thời nhắm đến các loại khách hành như người thích sự chiêm nghiệm, yên tĩnh và thế hệ GenZ.
_____

Chiak Coffee is a coffee brand that combines modern style and Japanese style. The brand offers delicious drinks and a quiet, close space that will make you feel peaceful when you come here. Focusing on store settings, affordable prices, they grew the brand quickly, dominating Da Lat and becoming one of everyone's most loved coffee shops. At the same time, it targets customer types such as those who like contemplation, quietness and the GenZ generation.









Design Concept:

Chiak Coffee là sự kết hợp của từ "Chi" trong chữ " Chicken" tượng trưng cho sự may mắn, hạnh phúc, mang đến sự bình yên. "ak" trong tiếng Việt có nghĩa chữ "á", chúng tôi sử dụng ngôn ngữ GenZ để cho ngôn từ trở nên thú vị hơn. Cùng nhau kết hợp lại thành chữ "Chiak", mọi người có thể hiểu hơn là "Chi á", chúng tôi sử dụng tên thương hiệu để làm nội dung cho bộ nhận diện thương hiệu.

Logo là sự kết hợp hình ảnh con gà, cánh hạc, bông lúa, mặt trờiTất cả các yếu tố này đã tạo nên một "phong cách" mới lạ cho Chiak và đem lại dấu ấn khó phai trong lòng khách hàng.

______

Chiak Coffee is a combination of the word "Chi" in the word "Chicken" symbolizing luck, happiness, and bringing peace. "ak" in Vietnamese means "á", we use GenZ language to make the language more interesting. Combined together to form the word "Chiak", people can better understand it as "Chi á", we use the brand name as the content for the brand identity.

The logo is a combination of images of chickens, crane wings, rice spikelet, and the sun. All of these factors have created a new "style" for Chiak and left an indelible mark in the hearts of customers.









Credits
Design from Ceris Creative
 Creative/Art Director: Phước Thiên
Designer: Phương Thảo

Thanks for watching, if you like it, appreciate below



CHIAK COFFEE
Published: